教員・学生の論文掲載 書籍出版情報
人間社会システム科学研究科は、大学統合前の大阪府立大学の研究科名称です。
現シス教員・学生 | 執筆者(共著含む) | タイトル | 掲載日・発行日 | 掲載情報・出版社 |
---|---|---|---|---|
環境共生科学分野 |
阿久井 康平 |
2023年 |
都市計画論文集, |
|
環境共生科学分野 |
山本 真里奈 |
地方都市におけるまちなか広場 |
2023年 |
都市計画論文集, |
環境共生科学分野 同 |
太田 美咲 |
豊能町高山地区における |
2023年 |
都市計画論文集, |
教育福祉学類編集 |
伊井 直比呂 |
SDGs for Well-being (注意)英語版は電子書籍 |
2023年8月4日 |
アットマーククリエイト |
同上 | 同上 | 人生が輝くSDGs | 2022年4月1日 |
せせらぎ出版 |
社会福祉学分野 伊藤 嘉余子 教授 |
伊藤 嘉余子 | 2023年 | 社会福祉学 (日本社会福祉学会) |
|
人間社会システム 科学研究科/現代 システム科学専攻 /社会福祉学分野 博士前期課程2年次 李 瀟瑩 |
李 瀟瑩 | 児童養護施設における施設心理 職によるコンサルテーションの モデル構築に関する研究 -職員会議への参与観察を ベースとした事例検討を通して- |
2023年 | 関西社会福祉研究 (関西社会福祉学会) |
言語文化学分野 田中 美津子准教授 |
Tanaka, M., Ross, S. J |
Impact of self-construal on rater severity in peer assessments of EFL oral presentations |
2023年3月27日 | Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 30(2), 203–220 https://doi.org/10.1080/ 0969594X.2023.2189564 |
言語文化学分野 田中 美津子准教授 |
Tanaka, M. | Motivation and growth in kanji proficiency: A longitudinal study using latent growth curve modeling |
2023年2月14日 | International Review of Applied Linguistics in Language Teaching (Advance online publication) https://doi.org/10.1515/ iral-2022-0210 |
環境共生科学分野 大山 克己 教授 |
Katsumi Ohyama, Jun Fujioka, Takahiko Sato, Takafumi Matsuo |
System for determining the job status of individual laborers in a large-scale greenhouse |
2023年3月 | Computers and Electronics in Agriculture, Volume 206, 2023,107661,ISSN 0168-1699 https://doi.org/10.1016 /j.compag.2023.107661 |
環境共生科学分野 阿久井 康平 准教授 下村 泰彦 名誉教授 |
阿久井 康平 松井 志帆 下村 泰彦 |
御堂筋における沿道建築物低層部 と歩道部で構成される歩行者空間 の視覚的特徴 |
2023年5月 | 日本造園学会, ランドスケープ研究,第85巻号 https://www.jstage.jst. go.jp/article/jila/86/5/ 86_585/_article/-char/ja なお、この論文は6月に開催され る日本造園学会全国大会で口頭 発表も予定。 https://www.jila-zouen. org/annualmeeting/15236 |
人間社会システム 同 |
Ngoc Tran, |
Annual Variation of PM2.5 Chemical Composition in Ho Chi Minh City, Vietnam Including the COVID-19 Outbreak Period |
2023年3月2日 | Aerosol and Air Quality Research誌 (オープンアクセスジャーナル) https://aaqr.org/articles/ aaqr-22-09-aac22-0312 |
認知行動科学分野 畑野 快 准教授 |
Hatano, K. Hihara, S. Sugimura, K. Kawamoto, T. |
Patterns of personality development and psychosocial functioning in Japanese adolescents: a four-wave longitudinal study. |
2023年1月 | Journal of youth and Adolescence. https://doi.org/10.1007/ s10964-022-01720-3 |
認知行動科学分野 畑野 快 准教授 |
Hatano, K. Hihara, S. Sugimura, K. Mizokami, S. |
Identity formation with gender differences in University students: a three-wave longitudinal study. |
2022年12 月 | Current Psychology. https://doi.org/10.1007/ s12144-022-04036-4 【IF: 2.39】 |
認知行動科学分野 畑野 快 准教授 |
Hatano, K. Hihara, S. Ikeda, M. Nakahara, J. Tanaka, S. Sugimura, K. |
Workplace identity profiles: associations with personality traits and work adaptation of young Japanese adults. |
2022年12月 | Journal of Adult Development. https://doi.org/10.1007/ s10804-022-09435-2 【IF:1.90】 |
認知行動科学分野 畑野 快 准教授 |
Hatano, K. Luyckx, K. Hihara, S. Sugimura, K. Becht, I, A. |
Daily identity processes and emotions in young adulthood: A five-day daily-diary method. |
2022年5月 | Journal of Youth and Adolescence, 51(9), 1815-1828. https://doi.org/10.1007/ s10964-022-01629-x |
認知行動科学分野 畑野 快 准教授 |
Hatano, K. Hihara, S. Sugimura, K. Crocetti, E. |
Direction of associations between personality traits and educational identity processes: between- and within-person associations. |
2022年6月 | Journal of Adolescence, 94(5), 763-775. https://doi.org/10.1002/ jad.12062 |
認知行動科学分野 畑野 快 准教授 |
Hatano, K. Hihara, S. Nakama, R. Tsuzuki, M. Mizokami, S. Sugimura, K. |
Trajectories in sense of identity and relationship with life satisfaction during adolescence and young adulthood. |
2022年6月 | Developmental Psychology, 58(5), 977–989. https://doi.org/10.1037/ dev0001326 |
環境共生科学分野 阿久井 康平 助教授 |
有原 千尋 籔谷 祐介 阿久井 康平 沼 俊之 |
まちの構成要素と印象に 着目した都市空間の「らしさ」の 分析手法 −富山市大手モールを ケーススタディとして− |
2023年2月20日 | 日本建築学会技術報告集, 第29巻第70号,pp.400-405 https://www.jstage.jst.go. jp/article/aijt/29/71/29_400/ _pdf/-char/ja |
人間社会システム 同 |
森本 優洸聖 牧岡 省吾 |
Serial dependence in estimates of the monetary value of coins |
2022年9月23日 |
Scientific Reports |